videojáték, film, sorozat

gamepachi

gamepachi

Hitman: Agent 47

avagy A szállító akárhány

2015. november 21. - gamepachi

hitman-agent-47-movie-poster-wallpaper1.jpg

Nos még mielőtt elfelejteném amit láttam, gondoltam leírom a véleményem a Hitman: Agent 47 című alkotásról. Röviden és tömören ez egy teljesen jó egyszer nézhető és tényleg szórakoztató, az agyadat kikapcsoló akció film. Ha nem vágysz többre mint suli vagy munka után egy kis kikapcsolódásra, akkor tudom ajánlani, amit ígér azt be is tartja, de semmi többre nem kell tőle számítani. Szóval tényleg mint akció film ok.

DE...

Nem tudom mikor fogom megélni, hogy egy játékból sikerüljön egy normális filmet alkotni, ami tükrözi a játék szellemiségét, az alapokat átemeli és jól alkalmazza a vásznon. Értem, Hollywood-i alkotásokról beszélünk, ahol meg kell térülnie a befektetett pénzeknek és tisztában vagyok azzal, hogy a moziba járók és filmnézők többsége esetenként tudatában sincs annak az alapanyagnak amire a film épül. De miért nem lehet az ő számukra is mélyebbre hatóan átadni egy olyasmi élményt mint amit én (mi) mint játékos(ok) átéltem és tapasztaltam az adott játék alatt. Ha már látnak arra fantáziát egy videójáték franchise esetében, hogy vászonra lehet vinni, akkor miért nem tudják megragadni annak lényegét, miért kell egy "gagyit" a nézők elé rakni. Aki nem érti pl. a Hitman miatt miért írom ezeket a sorokat, akkor annak elmagyarázom dióhélyban mi is a Hitman játékok lényege.

images_1.jpg

Tehát adott egy génmanipulált érzelemmentes orvgyilkos, eddig stimmt. De ezen kívül nagyon kevés dologban láttam egyezést a film és a játék között. A játékok lényege, a türelem. Persze lehet agyatlanul szétlőni mindent, ha éppen ahhoz van kedve az embernek, de aki érti a Hitman kvintesszenciáját az tudja, hogy gyilkosunk valójában egy nagyon kimért, végtelenül intelligens, a környezetét az utolsó milliméterig felmérő, az ellenségek pontos pozícióját mindig ismerő, de közben végig a célpontjára koncentráló, atomhiggadt ember. A játékban hosszú időt kell tervezéssel, megfigyeléssel tölteni mielőtt akcióba lendülnénk. És itt az akció alatt nem azt értem, hogy berombolunk a legdurvább gépkarabélyunkkal a testőrök tömegébe majd valahogy leszedve a célpontot életben maradni, hanem a terep adottságait a magunk hasznára fordítva módszeresen eliminálni néhány embert, majd a célpont közelébe férkőzve valahogy fondorlatosan elintézzük azt. Pl. mérget csempészünk az italába, a grillrácsra nagyon gyúlékony anyagot locsolunk, bombát rakunk a kocsijára, és persze az elmaradhatatlan háztetőről mesterlövészkedés is célra vezethet. Lényeg, hogy úgy tudjuk megölni akit kijelölt nekünk a megbízónk, hogy az balesetnek tűnjön, vagy legalább úgy tudjuk elhagyni az adott helyszínt hogy ne gyanakodjanak ránk.

47-2.jpg

Ezzel szemben a filmben (ja már az égetett vonalkód miatt is teljesen hiteltelen lett a film nekem) mi van? Szinte folyamatos fegyveres harcok, robbanások. Sőt még kézitusa is elég gyakran előfordul. Mondanom sem kell karatézni rohadtul nem tud eredetileg a 47-es ügynök, szóval ezeken jót mosolyogtam. Tudom, hogy ezzel jobban eladható lesz a film, de így tényleg a cím mögött rejlő eredetisége veszik el az egésznek. Hitmant sokkal jobban el tudnám képzelni egy jó krimiben, mint akció hősként, úgy sokkal jobban át lehetne adni azt amiről szól már sokadik felvonás óta a game.
exclusive-poster-debut-for-hitman-agent-47_sn3u_1920_1.jpg

Hollywood viszont nem mer kockáztatni már régóta. A bejáratott kliséit próbálja lenyomni a torkunkon, és amíg ez a recept működik addig nem is fog változni semmi.
- Játékból film? Miről szól?
- Háttőőő, nemtom valami kopasz bérgyilkos a tarkóján vonalkód tetkóval szétb*sz mindenkit asszem.
- Fasza, de már volt egy ilyesmi film azzal az Olyphant gyerekkel nem?
- Ja lehet, de arra már úgysem emlékszik senki, max a kockák.
- Azokat ki nem szarja le! Tudod mit? Lebeszélem még pár haverral azt összedobjuk a zsetont rá, te meg keress egy szétkokózott írót, meg egy olcsó színészt aki kicsit hasonlít a kopasz faszira.
- Zsír, occó lesz, és pár millát azért majd kaszálunk vele.
Valami ilyesmi párbeszédet tudnék elképzelni egy játékból film esetén jelenleg.

930562-dollar.jpg

Na, de erről a témáról lehetne nagyon sokat írni és vitatkozni is, amit egy ilyen film miatt nem szeretnék. Jövőre várom a WoW filmet, remélem ott bebizonyítják hogy meg lehet filmesíteni egy játékvilágot is jól. Ott már mélyen a zsebbe kell nyúlni, nem lehet spórolni semmin, különben nagy bukta lesz belőle. Az előzetes ígéretesnek tűnt, de majd meglátjuk.

Szóval nézzétek meg a Hitman-t, mert jól fogtok szórakozni, de semmi több. De lehet, hogy közben megkívántok egy új Audi-t is A szállító után szabadon. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gamepachi.blog.hu/api/trackback/id/tr778095568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása